Informasjon - Forordning om digitale tjenester

Hvis og i den utstrekning zooplus SE, Sonnenstraße 15, 80331 Munich, Tyskland ("zooplus") tilbyr formidlingstjenester som definert i art. 3 (g) i forordning (EU) 2022/2065 ("DSA") gjelder følgende informasjon:

Kontaktinstans for offentlige instanser:

I samsvar med artikkel 11 DSA benytter zooplus følgende e-postadresse som kontaktinstans for direkte kommunikasjon med medlemsstatenes offentlige instanser, kommisjonen og European Digital Services Board i forbindelse med benyttelse av DSA: klikk her eller kontakt oss på: DigitalServicesActSPC@zooplus.com.

Når du sender e-post til DigitalServicesActSPC@zooplus.com, vennligst oppgi ditt fulle navn og navnet på instansen du kontakter oss på vegne av. Vi trenger også en e-postadresse som vi kan kontakte deg på som bør være tilknyttet den relevante offentlige instansen.

Denne kontaktinstansen er kun forbeholdt offentlige instanser.

Kommunikasjon med denne e-postadressen bør være på tysk og engelsk, men om nødvendig vil vi også prøve å imøtekomme deg  på et annet språk. Dersom du ikke kontakter oss på vegne av en offentlig instans, vennligst se etter den rette kontaktinstansen under vår kontaktside (https://support.zooplus.no/no/support/home) eller nedenfor dersom du er mottaker av zooplus sine tjenester.

Kontaktinstans for mottakere av tjenesten:

I overensstemmelse med artikkel 12 i DSA har zooplus utpekt følgende e-postadresse som kontaktinstans for direkte kommunikasjon for mottakere av tjenesten: klikk her eller kontakt oss på: DigitalServicesAct@zooplus.com

Når du sender e-post til DigitalServicesAct@zooplus.com, vennligst oppgi ditt fulle navn og navnet på tjenesten du mottar. Vi trenger også en e-postadresse hvor vi kan kontakte deg.

Denne kontaktinstansen er kun reservert for mottakerne av tjenesten.

Kommunikasjon med denne e-postadressen kan være på tysk og engelsk, men om nødvendig vil vi prøve å imøtekomme kommunikasjon på et annet språk. Hvis du ikke kontakter oss som mottaker av tjenesten, vennligst se etter den rette kontaktinstansen i vår kontaktseksjon (https://support.zooplus.com/no/support/home).

Juridisk representant

De juridiske representantene for zooplus i henhold til artikkel 13 DSA er:

Steffen Schüller

zooplus SE, Sonnenstraße 15, 80331 Munich, Germany

service@zooplus.de

+49 89 211 29 211 (man. til fre. 8:00 – 19:00 Uhr, Sa. 8:00 – 14:00 Uhr)

Rapporter og informasjon om gjennomsnittlige månedlige aktive mottakere

Så snart zooplus har publisert rapporter i henhold til artikkel 15 DSA vil de bli gjort tilgjengelig her.

Varsel og handlingsmekanisme

Hvis du ønsker å varsle oss om  spesifikke opplysninger innenfor tjenesten vår som du anser som ulovlig innhold, vennligst bruk skjemaet som du finner her og informer om følgende:

(a) en tilstrekkelig begrunnet forklaring av hvorfor du mener at den aktuelle informasjon er ulovlig innhold; (b) en klar indikasjon på den nøyaktige elektroniske plasseringen av denne informasjonen, for eksempel den nøyaktige nettadressen eller nettadressene, og, om nødvendig, tilleggsinformasjon som gjør det mulig å identifisere det ulovlige innholdet tilpasset innholdstypen og den spesifikke type webhosting; (c) navnet og e-postadressen til personen eller enheten som sender inn varselet, bortsett fra når det gjelder informasjon som anses å involvere en av lovbruddene nevnt i artikkel 3 til 7 i direktiv 2011/93/EU (https://eur -lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0093); (d) en erklæring som bekrefter at individet eller enheten som sender inn varselet mener at informasjonen og påstandene i den er så nøyaktige og fullstendige som mulige.

Hvis og i den grad tjenestene til zooplus kvalifiserer som tjenestene til en "online plattform" som definert i artikkel 3 (i) DSA (for tiden: zooplus Vet Search), gjelder i tillegg følgende informasjon:

Internt klagebehandlingssystem

Hvis du ønsker å klage på avgjørelsen tatt av zooplus etter mottak av en melding eller mot følgende avgjørelser tatt av zooplus med den begrunnelse at informasjonen du oppgir utgjør ulovlig innhold eller er uforenlig med zooplus sine vilkår og betingelser:

(a) beslutninger om å fjerne eller deaktivere tilgang til eller begrense synligheten av informasjonen;

(b) beslutninger om å suspendere eller avslutte leveringen av tjenesten, helt eller delvis, til deg;

(c) beslutninger om å suspendere eller avslutte kontoen din eller ikke;

(d) beslutninger om å suspendere, avslutte eller på annen måte begrense muligheten til å tjene penger på informasjon gitt av deg

vennligst bruk følgende skjema: [link]

Klagen kan fremmes innen en periode på seks måneder etter mottak av vedtaket fra zooplus gratis.

Utenrettslig tvisteløsning

Hvis du er mottaker av tjenestene til zooplus som en nettplattform (som definert i DSA), inkludert enkeltpersoner eller enheter som har sendt inn meldinger, adressert av avgjørelsene referert til i avsnittet ovenfor "Internt klagebehandlingssystem", har du rett til å velge ethvert utenrettslig tvisteløsningsorgan som er sertifisert i henhold til art. 21 (3) DSA for å løse tvister knyttet til disse avgjørelsene, herunder klager som ikke er løst ved hjelp av det interne klagebehandlingssystemet nevnt i avsnittet ovenfor.