Nå kan du få pakken til pakkeboks - dermed er pakken aldri langt unna!

Pakkeboks

Posten og Bring innfører pakkeboks!

Hentested

Med ca. 3200 hentesteder pakken aldri langt unna

• Rask leveringstid

• Trygt - god kontroll med sporing underveis, og signatur ved levering

• Fleksibelt – møter dine behov med ulike tilleggstjenester

En landsdekkende pakketjeneste for deg som bestiller på nettet. Du henter selv på ønsket utleveringssted (nærbutikk, pakkebokser, postkontor). Det er en klimavennlig metode som bruker tog i stedet for biler og vi kompenserer for CO2-kvoter.

Pakkeboks lar deg hente pakker litt nærmere der du bor eller ferdes, til alle døgnets tider.

Pakkeboks er en selvbetjent henteløsning for pakker. Det er et pakkeskap som består av luker i tre ulike størrelser, og den kan stå både innendørs og utendørs. Pakkeboks har ikke behov for strøm, wifi eller annen nettilgang. De drives av batteri med veldig lang levetid, og kommuniserer med sjåfører og kunder ved hjelp av app og bluetooth.

 Ved hjelp av ulike tilleggstjenester kan man få pakken levert hjem eller endre til et annet utleveringssted. Landpostbudene kan dessuten levere på døren, uten ekstra kostnad. Pakkebokser fins på ca 1500 steder rundt i Norge.

Les mer om pakkeboks som hentested her.

Mer informasjon

Levering og kvittering

Mottakeren mottar et hentevarsel på SMS, epost eller i appen og kan hente pakken på sitt lokale hentested. Med våre tilleggstjenester kan du utvide valgfriheten, f.eks. med mulighet for å endre hentested eller velge hjemlevering når pakken er ankommet hentestedet.

Dersom pakken ikke hentes, mottar mottakeren inntil 2 purringer. Hentefristen er 14 dager.

Fra 01.10.2022 endres hentefristen for pakker hentet i Post-i-butikk og i pakkebokser fra 14 dager til 7 dager. Mottaker kan be om utvidet hentefrist fra 7 til 14 dager gratis via Posten-appen eller via tekstmelding.

Pakker til hentesteder

Bli varslet i Posten-appen eller på SMS

Når du handler på nett kan du velge hvordan du skal motta varene. Du kan velge å hente dem på Posten, i pakkeboks eller få dem levert hjem til deg.

Motta SMS i stedet for en hentelapp

Gi oss mobilnummeret ditt slik at vi kan sende deg en SMS når forsendelsen kan hentes. Skriv inn mobilnummeret under adressen din eller last ned Posten-appen. Du vil bli varslet og kan hente forsendelsen tidligere.

Last ned Posten-appen >>

Posten hentesteder

Få varslings- og hentekoder i Posten-appen. Appen gir deg oversikt over forsendelsene dine og gjør det enkelt å spore pakker sendt med Posten og Bring. Du kan også slå på varsling som varsler deg når du er i nærheten av en pakke som kan hentes.

I tillegg til postkontoret og Post i Butikk har vi egne pakkeutleveringssteder hvor du kan hente pakker og levere returforsendelser og pakker du har forhåndsbetalt på nett.

Hentefrister

Vi setter stor pris på at du henter pakkene så fort du kan.

Mer om hentefrister

Post i butikk og postkontor

Vi har Post i Butikk over hele landet hvor du kan hente og sende pakker.

Pakkeboks er en selvbetjent pakkeautomat som plasseres i nabolag over hele Norge. Du kan velge "Pakkeboks" som utleveringssted når du handler i enkelte nettbutikker. Du bruker Posten-appen for å åpne luken i pakkeboksen. Vi jobber hele tiden med å plassere pakkebokser på nye steder, og tilbyr nettbutikker denne leveringsmuligheten.

Innendørs pakkeautomat

Pakkeautomater er plassert innendørs på hentestedet og det er personalet på hentestedet som bestemmer hvilke pakker som legges i automaten.

Les mer om pakkeboks >>

Omdirigering av pakke fra hentested til hjemlevering

Selv om du har bestilt levering til ditt hentested, kan du fortsatt få pakken levert på døren. Når pakken er på vei til ditt hentested vil du motta en SMS fra oss. Du kan velge å omdirigere pakken ved å klikke på lenken i meldingen. Du kan også bestille en omdirigering hjem fra hentestedet hvor pakken befinner seg; følg lenken lenger ned på siden her. Se unntakene nedenfor for når omdirigering ikke er mulig.

Omdirigering for pakker som er under transport kan ikke bestilles for:

  • Forsendelser du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller forsendelser til en pakkeboks.
  • Forsendelser med toll, postoppkrav eller temperatursensitivt innhold.

Omdirigering fra hentestedet kan ikke bestilles for:

  • Postsendinger som er for store for postkassen og må hentes på Postens hentesteder.
  • Pakker som bestilles til postkassen (Pakke i postkassen), men som ikke passer og må hentes på Postens hentested.
  • Forsendelser du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller forsendelser til pakkeboks
  • Forsendelser med toll, postoppkrav eller temperatursensitivt innhold.

Bestill omdirigering til hjemlevering