Forbrukere har en lovfestet angrerett ved inngåelse av fjernsalgskontrakt. zooplus gir følgende informasjon i henhold til lovbestemt modell. En forbruker er enhver fysisk person som inngår en juridisk transaksjon for formål som hovedsakelig verken er kommersielle eller selvstendig næringsdrivende. Dersom du har flere spørsmål om angreretten, kan du henvende deg til zooplus sin kundeservice.
Utøvelse av angreretten
Du har rett til å si opp denne kontrakten med 14 dagers varsel uten å oppgi grunn for dette. Angrefristen er 14 dager fra og med den dagen du eller en tredjeperson oppnevnt av deg, og som ikke er fraktansvarlig, får varen i fysisk besittelse, alternativt, der avtalen knytter seg til levering av en vare som består av flere partier eller deler, tar det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse.
For å kunne gjøre bruk av angreretten må du informere oss (zooplus SE, Sonnenstr. 15, 80331 München, Tyskland, telefon +45 78 15 26 08, service@zooplus.no) på en entydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. via brev, telefaks eller e-post) om at du ønsker å si opp denne kontrakten. Du kan bruke det vedlagte mønsterskjemaet, men det er ikke obligatorisk.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meddelelsen om at du ønsker å gjøre bruk av angreretten innen fristen for angreretten utløper.
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss; i alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.
Etter at du har kontaktet oss må du må returnere varene til
ZOOPLUS
c/o Nortrail Logistics AS
Verkseier Furulunds vei 49
N - 0668 OSLO
uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Produkter, som f.eks. økonomipakker eller sett som består av flere produkter eller deler, anses som et produkt og må returneres i sin helhet. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.
Vi vil dekke kostnadene for retur av varene.
Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.
• Nettbutikken: Bruk vårt online kontaktformular
• Telefon: +45 78 15 26 08 (Mandag til fredag, 8-18) (Ettersom dette er et dansk nummer kan det oppstå ekstra internasjonale gebyrer.)
• E-mail: service@zooplus.no
Dersom du kontakter vårt kundeserviceteam vil du bli spurt om artikkelnummeret og grunnen til at du ønsker å returnere det.
Du kan velge å bruke angrerettskjemaet vårt, men det er ikke obligatorisk.
Dersom mulig, vennligst returner produktet i originalforpakningen. Dersom det ikke er mulig, vennligst bruk passende alternativ forpakning.
Firmainformasjon:
zooplus SE
Sonnenstraße 15
80331 München
representert gjennom:
Steffen Schüller
Hovedkontor: München
Amtsgericht München, HRB 273759
USt-IdNr. DE 200 164 421