Din handlekurv

Handlekurven din er tom.

zooplus bruker cookies (informasjonskapsler) for å sikre at hjemmesiden fungerer best mulig samt for å personalisere innhold og annonser og for å analysere datatrafikken vår. Vi informerer også våre samarbeidspartnere om din bruk av vår hjemmeside. Ved å benytte deg av denne siden aksepterer du bruk av cookies. Aksepter cookies

Gratis frakt for bestilling over 499 NOK - ingen tollavgifter!**

Vilkår & Betingelser

Last ned som PDF | Skriv ut


1. Generelt

Disse generelle forretningsbetingelsene gjelder for alle bestillinger og leveranser mellom zooplus AG, Sonnenstraße 15, 80331 München, (heretter kalt zooplus) og zooplus AG sine kunder via nettbutikken www.zooplus.no. De generelle forretningsbetingelser utgjør sammen med kundens bestilling, bekreftet gjennom sendebekreftelsen, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

2. Bestillingsprosedyre, kontraktsinngåelse, mengdebegrensning

  1. Bestillingsprosedyre

    • zooplus tilbyr sine kunder et bredt utvalg produkter for husdyr. Ved å klikke på produktene eller artikkelbetegnelsene kommer kunden til produktdetaljene, f.eks. produktets utstyr, størrelse eller smakskategori. Kunden kan legge produktet i en virtuell varekurv ved å angi antall og klikke på handlevognsymbolet.

    • Når kunden klikker på knappen “Varekurv” øverst til høyre i nettbutikken, kommer han til en oversiktsside der han til enhver tid kan kontrollere hvilke varer som befinner seg i den virtuelle varekurven samt foreta endringer dersom det er ønskelig.

    • Når kunden vil fullføre kjøpet, kan han fortsette ved å trykke på knappen “til bestilling/kasse”. Her kan registrerte kunder taste inn brukernavn og passord for automatisk å bruke lagrede opplysninger på bestillingen. Alternativt kan kunden registrere seg som ny kunde og opprette en kundekonto, eller han kan fortsette bestillingen uten å opprette kundekonto. I dette tilfellet må kunden taste inn adresse- og fakturaopplysninger på neste side.

    • Ved å klikke på knappen “neste” kommer kunden til nest siste bestillingstrinn – “Forhåndsvisning”. Her får kunden en oversikt over bestillingen med pris (inklusive lovbestemt merverdiavgift) samt informasjon om leveringsservice og -kostnader.

    • Kunden fullfører bestillingen ved å klikke på knappen “Kjøp”. Med dette avgir kunden et forpliktende tilbud.

  2. Kontraktsinngåelse

    Fremstillingen av produktutvalget i nettbutikken er ment å være en presentasjon og representerer ingen forpliktende salgstilbud. Kunden gir på sin side et forpliktende tilbud om inngåelse av en kjøpskontrakt ved at han fullfører bestillingsprosessen gjennom å klikke på knappen “Kjøp”. Kunden mottar deretter en automatisert bekreftelse per e-post på at bestillingen er mottatt (bestillingsbekreftelse). Denne bestillingsbekreftelsen innebærer imidlertid ikke at tilbudet er akseptert. Kontrakten med zooplus opprettes først når zooplus sender det bestilte produktet til kunden og bekrefter levering til kunden via e-post (sendebekreftelse). Kunden bes om å undersøke om ordre- og sendebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

  3. Kjøpsavtale ved forhåndsbetaling/bankoverføring

    Avvik fra 2.b. oppstår dersom man velger forhåndsbetaling som innebærer at kjøpskontrakten inngås når betalingsinformasjonen blir sendt. Denne betalingsinformasjonen blir oversendt kunden innen 24 timer etter bestilling. Bestillingsbekreftelsen inneholder ikke betalingsinformasjon. Ved forhåndsbetaling må regningen betales innen 7 dager ved overførsel til kontoen under 8.c. Regningen blir ikke ansett som betalt før vi har mottatt beløpet på vår konto. Dersom vi ikke har mottatt beløpet innen 7 dager på den angitte kontoen, blir kundens bestilling automatisk kansellert.

  4. Mengdebegrensning

    De tilbudte varene selges i normale mengder og bare til personer som er myndige eller for øvrig har rettslig handleevne. Den høyeste tillatte bestillingsverdien er på 19000 kr.  

3. Priser og fraktgebyrer

Alle priser er inklusive lovbestemt merverdiavgift og andre priselementer. Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg. Siden zooplus bare leverer til forbrukere utenfor forbundsrepublikken Tyskland utsteder vi verken momskvittering eller tilbyr momsrefusjon.

Zooplus krever minimum bestillingsverdi på 299 NOK (eksklusive fraktgebyrer) før tilbudet kan aksepteres. For de fleste land påløper ikke fraktgebyrer såfremt bestillingsverdien overstiger 499 NOK (eksklusive fraktgebyrer). Der bestillingsverdien er under 499 NOK (eksklusiv fraktgebyrer) påløper et fraktgebyr på 69 NOK per ordre. Fraktgebyrer for andre land ser du under landinfo. Pakkene sendes med en maksimalvekt på 31 kg. Bestillinger med en høyere vekt vil sendes i to eller flere pakker (avhengig av vekten). For denne ekstraforsendelsen(e) tilkommer et ekstra servicegebyr avhengig av verdien og vekten på varene. De endelige fraktkostnadene vil vises i bestillingsoversikten.

4. Levering

I andre land enn forbundsrepublikken Tyskland leverer zooplus bare til forbrukere.

Med mindre annet er oppgitt i tilbudet, er leveringstiden normalt 4-6 virkedager. Informasjon om leverings- og fraktbetingelser kan ses her.

Dersom ikke alle bestilte produkter er på lager, har zooplus rett til for egen regning å tilby å dele leveringen over flere sendinger inntil kontrakten er oppfylt forutsatt at dette aksepteres av kunden.
Dersom zooplus ikke kan levere det bestilte produktet fordi zooplus selv ikke mottar levering fra sine leverandører, kan zooplus ansvarsfritt heve kontrakten med kunden. I dette tilfellet skal zooplus innen rimelig tid informere kunden og foreslå for kunden et tilsvarende produkt. Dersom et tilsvarende produkt ikke er tilgjengelig, eller kunden ikke ønsker dette produktet, skal zooplus innen rimelig tid tilbakebetale eventuelle innbetalinger som kunden har foretatt etter kontrakten.

Zooplus ser kundenes interesser såvel som sine egne interesser i et balansert forhold, spesiellt siden leveringsselskapene i høyeste grad har forpliktet seg til å verne personopplysninger og bruker dataene utelukkende med tanke på fraktinformasjon. Mer informasjon finner du under Personvern 1.b.

Levering skjer tollfritt.

Dersom leverte varer er skadet under transport, skal kunden underrette zooplus sin kundeservice innen rimelig tid. Dermed kan zooplus reklamere på skadene overfor fraktføreren eller dennes forsikringsselskap. Dersom kunden unnlater å påpeke en transportskade, har dette ingen konsekvenser for hans lovbestemte garantirettigheter.

5. Eiendomsforbehold

Varen forblir zooplus sin eiendom helt til den er betalt i sin helhet. Før eiendomsoverdragelse er det ikke tillatt å utføre (under) pantsettelse, bearbeidelse eller modifikasjon uten tillatelse fra zooplus.

6. Angrerett

 

Forbrukere har ved avslutning av en fjernsalgs-transaksjon , i prinsipp en lovbestemt angrefrist, noe zooplus informerer om i samsvar med den lovbestemte modellen. Dersom du har flere spørsmål om angreretten, kan du henvende deg til zooplus sin kundeservice.

Informasjon om angreretten

Angrerett

Du har rett til å si opp denne kontrakten med 14 dagers varsel uten å oppgi grunn for dette. Angrefristen er 14 dager fra og med den dagen du eller en tredjeperson oppnevnt av deg, og som ikke er fraktansvarlig, får varen i fysisk besittelse, alternativt, der avtalen knytter seg til levering av en vare som består av flere partier eller deler, tar det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse.

For å kunne gjøre bruk av angreretten må du informere oss (zooplus AG, Sonnenstr. 15, 80331 München, Tyskland, faks: +49 89 211 29 222, service@zooplus.no) på en entydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. via brev, telefaks eller e-post) om at du ønsker å si opp denne kontrakten. Du kan bruke det vedlagte mønsterskjemaet men det er ikke obligatorisk.

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meddelelsen om at du ønsker å gjøre bruk av angreretten innen fristen for angreretten utløper.

Virkningene av at angreretten brukes?

Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss; i alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.

Etter at du har kontaktet oss må du må returnere varene til

ZOOPLUS
c/o Nortrail Logistics AS
Verkseier Furulunds vei 49
N - 0668 OSLO

uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Produkter, som f.eks. økonomipakker eller sett som består av flere produkter eller deler, anses som et produkt og må returneres i sin helhet. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Vi vil dekke kostnadene for retur av varene.
Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Slutt på informasjon om angreretten

Tilfeller der det ikke kan gjøres bruk av angreretten

Det kan ikke gjøres bruk av angreretten ved levering av varer:

  • som ikke er masseprodusert og hvor produksjonen krever at forbrukeren foretar et individuelt utvalg eller en individuell tilpassing som er tilpasset forbrukerens personlige behov, eller varer som forderves raskt eller hvor forfallsdatoen raskt løper ut, eller
  • varer som av helsemessige eller hygieniske årsaker ikke er egnet for retur, der forseglingen er brutt etter levering, eller
  • dersom varen etter levering er blandet med andre varer av slik art at varene deretter ikke kan skilles.
  • Produkter, som f.eks. økonomipakker eller sett som består av flere produkter eller deler, anses som et produkt og må returneres i sin helhet.

Standardskjema for utøvelse av angrerett

Standardskjema for utøvelse av angrerett
(Fyll ut og returner dette skjemaet bare dersom du ønsker å gå fra avtalen.)
ó zooplus AG, Sonnenstraße 15, 80331 München, Tyskland, Telefaks: +49 89 211 29 222, E-post: service@zooplus.no
ó Jeg/vi(*) underretter herved om at jeg/vi(*) ønsker å gå fra min/vår(*) avtale om salg av
følgende varer (*)/ levering av følgende tjenester (*)
ó Bestilt den (*)/mottatt den(*)
ó Forbrukerens/forbrukernes navn
ó Forbrukerens/forbrukernes adresse
ó Forbrukerens/forbrukernes underskrift (bare dersom papirskjema benyttes)
ó Dato

(*) Stryk det som ikke passer.

7. Garanti og ansvar

Lovbestemte garantirettigheter etter tysk rett gjelder.

Veterinærmedisinsk diettfôr skal bare brukes ved anbefaling og under regelmessig overvåking fra dyrlegen. Under fôring skal dyrlegen oppsøkes regelmessig for kontrollundersøkelser (hver 6. måned), og omgående dersom husdyrets helsetilstand forverres. Zooplus er ikke ansvarlig for følgene av ikke forskriftsmessig bruk av veterinærmedisinsk diettfôr eller bruk av veterinærmedisinsk diettfôr som ikke er nødvendig.

8. Betalingsmetoder og kreditnota

  1. Betalingsmetoder

    Betaling av varene kan etter eget valg skje gjennom bruk av bank- eller kredittkort, forhåndsbetaling eller PayPal. Det er ikke mulig å betale ved å sende kontanter eller sjekker og zooplus er ikke ansvarlig for eventuelle tap.

  2. Betaling per kredittkort

    Betaling kan skje gjennom VISA eller Mastercard. Kundens VISA eller Mastercard vil ikke bli belastet før varene er sendt fra vårt lager. Dersom kunden benytter seg av angreretten vil vi refundere eventuelt innbetalt beløp. Vi forbeholder oss retten til å fakturere kunden for eventuelle merkostnader som vi pådrar oss i forbindelse med innkreving av kontraktsummen der kundens bank- eller kredittkort ikke har tilstrekkelig dekning. Ved betaling per kredittkort skjer trekket innen én uke etter at varen er sendt.

  3. Betaling med faktura

    I rammen av denne betalingsmetoden forbeholder vi oss retten til å foreta en vurdering av kredittrisikoen på basis av matematisk-statisktiske prosedyrer ved hjelp av eksterne fkredittrapporteringsbyråer. Mer detaljert informasjon om dette under personvernreglene.

  4. Forhåndsbetaling

    Dersom kunden ønsker å betale med forhåndsbetaling skal beløpet overføres til nedenstående konto innen 7 dager etter bestillingsbekreftelsen.

    Mer informasjon om forhåndsbetaling finner du under Hjelp.

    Bankforbindelse for norske kunder:

    zooplus AG
    Nordea Bank Norge ASA, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo
    Kontonummer: 6001.05.11286
    IBAN: NO4160010511286
    SWIFT (BIC): NDEANOKK

  5. Gavekort

    Ved innløsing av gavekort gjelder spesifikke betingelser som for eksempel minstebeløp på bestillingen, gyldighet osv. Relevant informasjon finner du på gavekortet. I alle tilfeller kan kun ett gavekort løses inn per kjøp. Det er ikke mulig å få gavekortet utbetalt i kontanter eller å bruke et restbeløp på et gavekort ved et senere kjøp.

  6. PayPal

    Kunden kan også velge å betale for varene gjennom betalingstjenesten PayPal når kunden er i kassen. Ved betaling gjennom PayPal vil varen bli sendt etter at vi har mottatt din betaling.

  7. Forsinkelsesrenter og andre skader forårsaket av forsinkelse

    Dersom kunden har misligholdt betaling, skal kjøpesummen forrentes i henhold til den lovbestemte forsinkelsesrenten. Zooplus forbeholder seg retten til å gjøre en høyere forsinkelsesrente gjeldende.

  8. Faktura

    Zooplus har retten til å sende kunden regninger elektronisk. Elektroniske regninger sendes kunden i PDF format.

I enkelte tilfeller forbeholder zooplus seg retten til å ikke tilby alle betalingsmetoder.

9. Datavern

zooplus tar personvern og beskyttelse av kundedata på høyeste alvor. Datavernerklæringen kan lastes ned her.

10. Markedsføring og kundekommunikasjon

Så fort KUNDEN inngår en kontrakt med zooplus og samtidig oppgir sin elektroniske postadresse (e-post), har zooplus retten til å bruke denne e-post adressen til direkte reklame for egne lignende varer eller tjenester. Kunden har retten til å tilbakekalle retten til å bruke den elektroniske postadressen (e-post) til enhver tid uten at det oppstår andre kostnader enn formidlingskostnadene etter basistariffen.

 

11. Ansvarlig for nettbutikken

zooplus AG
Sonnenstraße 15, 80331, München
Representert ved styret:
Dr. Cornelius Patt
Andreas Grandinger
Dr. Mischa Ritter
Florian Welz

Leder i bedriftsforsamlingen:
Michael Rohowski
Selskapets hovedkontor: München
Amtsgericht München, HRB 125080
MVA-nr. Norge 914144825MVA

12. zooplus bonuspoeng

Ved registrering av kunden og opprettelsen av en „min zooplus konto“ såvel som ved første bestilling får kunden automatisk retten til å delta gratis i zooplus bonusprogram. Detaljer om deltagelsesbetingelsene finner du her.

Den her angitte elektroniske postadresse (e-post) anvendes av zooplus for å informere kunden om bestanden av bonuspoengene. Kunden har rett til å tilbakekalle eller nekte bruken av e-post adressen til envher tid, uten å pådra seg andre kostnader enn overføringskostnadene utover basistariff.

Per kalenderår kan det samles maksimalt 5000 bonuspoeng. Når denne grensen er nådd, kan det ikke samles mer poeng i det aktuelle året.

13. Sluttbestemmelser

Avtalen med kunden forblir virksom selv om en bestemmelse i angjeldende generelle forretningsbetingelser skulle være uvirksom. Avtalen med kunden reguleres av tysk rett. CISG (FN’s konvensjon om avtaler om internasjonale kjøp) gjelder ikke.

14. Utskriftsversjon av de generelle forretningsbetingelsene

Ved å klikke på koblingen "Utskriftsversjon av forretningsbetingelsene " kan kunden få en utskriftsvennlig versjon av disse generelle forretningsbetingelsene. Han kan deretter skrive ut eller lagre disse lokalt.

Sist endret: 12.9.2019